Share |

Päätösten vuosiko 2015?

Share |

Torstai 22.1.2015 - Harri Salonen, Säkylän sosialidemokraatit ry, puheenjohtaja


Kuluva vuosi on nytkähtänyt sitten käyntiin. Mitä se tuo tullessaan, aika näyttää. Vuosi tulee toivottavasti olemaan päätösten vuosi. Sote-ratkaisu tulisi saada maaliin, uusi eduskunta valittua ja Köyliön- Säkylän yhdistymisestäkin pitäisi saada päätös. Minkälainen, ken tietää. Kummankin kunnan talous ja vähän muukin alkaa kuitenkin olla siinä pisteessä, ettei yhdistymisestä ainakaan haittaa ole.  Itse toivonkin, että yhdistymispäätös vihdoinkin saadaan aikaiseksi.

Pitäisikö yhdistymisen tapahtua kerralla useamman kunnan kanssa, ehkä niin.  Tässä vaiheessa sellaista ei kuitenkaan ole näköpiirissä. Voidaan sanoa, että Köyliön-Säkylän liittyminen tapahtuu, mikäli keskusta kummankin kunnan enemmistönä niin haluaa.

Säkylän demarit ovat yhdistymisen kannalla, mikäli Köyliö siihen lähtee. Nyt on asian kanssa liian kauan vatvottu kummankin kunnan taholla. Pitää pystyä katsomaan yhdessä eteenpäin. Monet keskeiset asiat odottavat ratkaisua eikä suunnitelmallista kehitystä tapahdu.

Säkylän, kuten monen muunkin kunnan, talous alkaa olla kipurajoilla. Sen korjaamiseen eivät auta kuin rakenteelliset muutokset. Tällä hetkellä palvelutasomme on kiitettävä. Jatkossa pitää riittää hyvä tai jopa tyydyttävä taso joissakin palveluissa. Nyt pitää uskaltaa tehdä päätöksiä, koska talous ei kestä enää nykyistä palvelutasoa.

Kaavailtu 10- 15 henkilön irtisanominen ei tuo ratkaisua, vaikka ehkä vähän auttaakin. Jos toisaalta samalla perusturvan kulut nousevat samaan tahtiin kuin nyt, helpotusta ei näy. Tuoko sote-ratkaisu apua, sen aika näyttää. Nyt kuitenkin sairaanhoidon ym. kulut ovat valtakunnallisesti nousseet hurjaa vauhtia.

Taantuman keskellä tarvitaan kuitenkin toivoa. Meidän kaikkien yhdessä tulee uskoa tulevaan ja luoda positiivinen henki. Pelkästään valittamalla ja haukkumalla päätöksentekijöitä ei synny mitään positiivista. Millään ryhmällä ei myöskään ole varaa ylimieliseen politikointiin.

Tehdään yhteistyöllä päätöksiä kuntalaisten parhaaksi. Huolehditaan heidän viihtymisestään ja suositaan oman kunnan palveluja, kun se on mahdollista.

 

Harri Salonen
Säkylän sosialidemokraatit ry
puheenjohtaja


Kommentit

24.1.2015 11.37  Kysyn vaan

Juu keskustan ehdoilla mennään. Demarien politiikasta en ole nähnyt häivähdystäkään. Onko heiltä edustajia missään johtokunnassa ?

24.1.2015 18.14  Tarkkailija

Demareita johtaa nyt muut kuin Nummela. Valtuustoryhmän johtajana kepun apupoika.

25.1.2015 13.08  Admin Alakulo

Eiköhän Nummeloiden ja Madekivien näytöt ole annettu ja muiden aika korjata virheet.

26.1.2015 19.31  Puolueeton tarkkailija

Näytöt on annettu ja ihan kohtuullisia olivat. Mahtuu mukaan erehdyksiäkin mutta kukapa meistä on virheetön. Verekset voimat aina tervetulleita mutta veteraanejakin kannattaa kuulla.

27.1.2015 11.31  Elintarviketyöläinen

Onkos Säkylä lainkaan mukana taistelussa HK:n tuotantolaitoksen paikasta. Nyt olisi uusilla päättäjillä näytön paikka.

27.1.2015 18.20  Satu hoitaa asiat

Uskoisin, että Säkylässä osataan. Valtuuston johtajana on EU-rahoitus Expertti. Rahoituksen asiantuntija.

27.1.2015 20.51  Pieni vihje

Elintarviketyöntekijän kannattaa kysyä HK:lta,
onko Säkylä mukana kilpailussa laitoksen uudesta
sijaintipaikasta. Sieltä saa varmasti oikean vastauksen.

28.1.2015 17.22  Veronmaksaja

Kiinnostaisi tietää paljonko EU-reissaava Alueiden Komitean jäsen on rahoitusta saanut aikaan tänne Säkylään?

29.1.2015 18.08  Hessu vaan

Köyliön valtuustossa ei ole kuin yksi kokoomuslainen ja vasurikommunisteja ei ainuttattakaan.

29.1.2015 18.38  Kyselee taas veronmaksaja

Kiinnostaisi todella tietää, mitä hyötyä EU-matkaava on saanut aikaan. Toki paljon maksuja meille veronmaksajille. Olis selityksen paikka.

29.1.2015 18.24  Veronmaksajalle tiedoksi

Luepa tämän päivän Alastakunnasta, mitä
EU:n alueiden komitean jäsenten tehtäviin kuuluu.
Suomesta komiteaan kuuluu 9 jäsentä, siis 8 manner-Suomesta ja yksi Ahvenanmaalta.
Satakuntalaiset voivat olla ylpeitä ensimmäisestä ja ainoasta edustajastaan. Noin ohimennen sanoen olisi mielenkiitoista tietää, miten esim.veronmaksajalta sujuu englanti, ranska ja saksa? Kotimaisilla kielillä ei oikein koordinaattorina pysty tehtävää hoitamaan.
Onnea ja menestystä Sadulle.
ei näissä tehtävissä

29.1.2015 19.09  Veronmaksaja

Eipä tullut vastausta varsinaiseen kysymykseen' mitä hyötyä. Näyttöjä kaivataan, tästä on kysymys.

29.1.2015 19.19  Nettomaksumies

Ei kai alueiden komitea mitään rahaa jaa. Tyhjänpäiväinen instanssi samaan tapaan kuin Kataisen varakomissaarin tyhjä salkku. Koko Eurooppa kärvistelee taantumassa mutta Brysseli vaan rekrytoi lisää väkeä! Voi helvetti tätä maailman menoa.

29.1.2015 20.36  Vaativa veronmaksaja

Pyydän vastausta. Mitä hyötyä tälläisestä komiteosta on säkylälisille? Mitä tämä Tietari on saanut aikaan?
Kertokaat nyt tuloksistä, erityisesti säkylän osalta.
Kertokaa vihdoin...

29.1.2015 20.53  Kepulaiset pettää aina

Ei muuta kuin veronmaksajille matkakuluja, lentolippuja, hotelleja, ilmaisia lounaita ja päivällisiä kaikkea loistoa. Ja kaikki kansan verovaroin.

29.1.2015 21.15  Entinen kepua äänestävä

Tämmöiset Komieat voisi lopettaa. Veronmaksajien rahoilla matkustellaan ja ollaan tärkeitä.
Säkylässä valtuutetut puolittavat palkkionsa, mutta puheenjohtajat eivät. Tämä asia pitää tässä vaalien alla nostaa myös esiin.

29.1.2015 22.20  Juha Nummela, kunnallisneuvos Säkylästä

Minusta myös puheenjohtajien pitäisi puolittaa palkkionsa. Toivon heiltä aloitetta itse asiassa.

29.1.2015 22.39  Selvyyttä matkailuun

Mitä hyötyä moisesta. Kuka maksaa matkalaskut?
Ei kai vaan veronmaksaja
Vaadin totuutta matkakuluista. Kuka maksaa.

30.1.2015 9.10  Ulkokultaisuutta

Satakunnan Kansassa oli tänään juttua konkurssiin menneestä Tyke Oy:stä. Pulju oli Sairaanhoitopiirin kannattamatonta toimintaa. Konkurssista aiheutui maakunnan kunnille ja sitä kautta veronmaksajille 2 miljoonaa maksettavaa. Hallituksen vastuuhenkilöt löytyvät netistä. Yksi heistä oli säkyläläinen Juha Nummela. Samainen mies olisi voinut näyttää esimerkkiä useassa paikassa palkkioiden puolittamisesta: kunnanhallituksen pj, Satakierto, Ravanin pesula, Kemira ja mitä muita suuri palkkioisia hallituspestejä onkaan vuosien varrella ollut...

30.1.2015 10.12  Säkylän parhaaksi

Kyllä veronmaksaja siinä on oikeassa, että ei Säkylän valtuuston pj tehtävissä kielet paljon auta. Vaarana että kaikki tarmo menee EU:n asioihin jää oman kunnan asiat hoitamatta.

30.1.2015 16.31  Veronkiertäjä

Voisiko joku tehdä uuden formaatin tyyliin "kunnat kuntoon". Jyrki Sukula paikalle ja mussutus loppuisi siihen paikkaan.

30.1.2015 17.13  Kateus on aina ansaittava

Kyllä on joillekin ukoille kovaa kun nainen saa johtavia ja merkkipaikkoja. Yleensä samat miehet kahmii kaikki tärkeät tehtävät ja tulevat kokouksiin asioihin perehtymättä. Miesten oletetaan hoitavan vaikka kymmenen hommaa yhtä aikaa. Tuntemani naiset hoitavat hommansa tarkasti ja huolelisesti. Ja muutama vuosi sitten Porin kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkonen oli tyrkyllä EU:n alueiden komiteaan. Ei kuitenkaan tullut valituksi mutta meinasi kumminkin pystyä hoitamaan tehtävää.

Arvoisa herra kunnallisneuvos Nummela voisi aloittaa esimerkillisesti kertomalla paljonko noita hallintoneuvostojen hommia ja muita hallituksia oli kunnanhallituksen puheenjohtajuuden ohella. Paljonko niihin kului tunteja ja paljonko tuli palkkioita. Sen myös haluaisi kuulla hallituksen jäseneltä mihin Säkylän rahat sairaanhoitopiirissä menevät kun joka vuosi tulee satojen tuhansien lisälaskut?

30.1.2015 18.03  Juha Nummela

Jopas nyt jotakin. Tiedonhaluiselle sanoisin: ole rohkea ja vaikka soittele.
Mitkä ihmeen satojen tuhansien lisälaskut. Sairaala laskuttaa kuntia käytön mukaan. Ne rahat menevät sairaiden hoitoon.
Sitten tähän pikkuasiaan: Säkylän valtuusto päätti puolittaa kokouksista maksettavat palkkiot, mutta jätti sinänsä vaatimattomat puheenjohtajapalkkiot koskematta.
Seija Muurinen kiinnitti asiaan huomiota silloin valtuustossa.
Minusta myös puheenjohtajien pitäisi edessä näyttää esimerkkiä.

31.1.2015 10.31  Trollien vaalipeliä

"Säkylässä valtuutetut puolittavat palkkionsa, mutta puheenjohtajat eivät." Väitteessä on virhe. Ehkä tarkoituksella tai tarkoituksetta.

Kaikkien luottamushenkilöiden kokouspalkkiot puolitettiin, myös puheenjohtajien. Vain Nummelan mainitsemat vaatimattomat, tehtävistä aiheutuvia ylimääräisiä kustannuksia kattamaan tarkoitetut. veronalaiset puheenjohtajien vuosipalkkiot jätettiin koskematta. Kuka hoitaa yhteisiä tehtäviä, jos siitä joutuu vielä maksamaan omasta pussista? Halukkaat ehdokkaiksi seuraaviin vaaleihin!

Trollit täällä näitä viestejä kirjoittelee omien poliittisten tarkoitusperiensä vuoksi, mutta kuntalaisilla on onneksi omakin järki päässä.

31.1.2015 12.47  Pulkkinen

Ei kuntalaisia kiinnosta muutaman dinosauruksen ja nousukkaiden nokkapokka. Heillä on onneksi parempaa tekemistä.

31.1.2015 16.38  Tiedonhaluinen

Vain raharikkaiden eläkeläistenkö pitäisi nuijia heiluttaa? Nykyajassa on hyvä kun puheenjohtajalla on koulutusta ja kielitaitoa sukupuolella ei väliä.

Kunnallisneuvoksen tittelin hinta näyttää olevan 8700. Onko tämä maksettu veronmaksajien pussista? Eli kovin esimerkillinen ei ole arvoisa kunnallisneuvos Nummela itse ollut.

31.1.2015 19.27  Asinantuntija

Tiedonhaluiselle: arvonimet myöntää Tasavallan Presidentti. Kysele sieltä.

31.1.2015 19.42  Sama

Teollisuusneuvoksen arvonimi maksaa muuten 33 300 euroa.

31.1.2015 19.52  Jore

Eipä ole yksin sairaanhoitopiiri joka kunnalle maksaa. Säkylän talot koy käy kukkarolla tämän tästä ja rahat riittää paikkaamaan isännöitsijän palkkioita jotta voi kokemattomuudellaan ajaa loputkin asukkaat pois. Pappa betaala. Kriisikunnaksi joutumisen pahin syy.

31.1.2015 20.40  Yrittäjä

Edellä kova hyökkäys Eela vastaan.

31.1.2015 20.54  Oi aikoja oi tapoja

Kyllä ovat kommentit kaikessa pahansuopaisuudessaan ja negativisuudessaan kovin sivustojen ylläpitäjän näköisiä ja aikaansaamia. Nyt pitäisi kaikkien kynnelle kykenevien kohdistaa voimansa Säkylän eteenpäin viemiseksi sen sijaan, että täällä provosoidutaan eläkkeellä olevan opettajan tarkoituksenhakuisesta uutisoinnista, jota Nummela ja muutama muu laskutaidoton pitää tavoilleen uskollisena yllä

31.1.2015 22.22  Persu

Minusta tällä sivustolla on mielenkiintoisia uutisia.
Toki ymmärrän kepulaisia. Hätä alkaa olla suuri.
Ovathan ajaneet säkylän kriisikunnaksi.

31.1.2015 23.39  Kerttu

Olen Lallille asiasta paasannut. Laittakoon nyt säkylä ensin raha-asiansa kuntoon. Ja taitaa Köylii ja Säkylä olla liian pieni yksikkö tulevaisuuden kunnaksi. Eorakin on niin suur ja Huittinenkin.
Olen Lallille puhunut siitäkin, että oletko Sinä se mies, joka Köyliin lopettaa. Tätä miettiessään Lalli sanoo, että tulee kova hiki, eikä saa nukuttua.
Ajatte sitäkin Lallin patsas Säkylässä. Kyllä jo ajatuskin kirveltää.
Jos tuleva keskustahallitus päästäisi tästä painajaisesta huokaa Lalli usein.

1.2.2015 11.45  Ne viulut vasta maksoi ...

Huvittaa tämä kirjoittelu neuvostitteleistä.
Olisi järkevää tutkia sitä, mitkä tahot ovat tittelit maksaneet. Tuskin teollisuusneuvoksen arvonimeä on kunta kustantanut, vaikka perusteita
olisi paljon. Toisin lienee kunnallisneuvoksen
arvonimen kohdalla. Kustannukset saattaa olla
katetut veronmaksajien varoilla.

1.2.2015 23.07  Valmisteleva virkamies evp.

Se on kuulkas sillä lailla, että kumpaisenkin pääneuvoksen tittelin maksajina on ollut Säkylän kunnan lisäksi myös muita tahoja, joissa herrat ovat huseeranneet. Sydänmaan kotiseutuneuvoksen viulut taidettiin maksaa kokonaan kunnan pussista.

2.2.2015 16.53  Huovinrinteen hiihtelijä

Menettely näissä arvonimissä on juuri kuten edellinen kirjoittaja kertoo. Itseäni huolestuttaa se, kun kylillä kuuluu puheita, että HK-kamppailussa yritys nyhtää kilpailevat kunnat maitohapoille ja taloudellisesti koviin panoksiin. Ei ole seudulle kunniaksi, että alueen kunnat kilpailee kaikin voimin ja yritys kiristää sitä mukaa vetohihnaa. Riittääkö Säkylän rahkeet tähän ?

2.2.2015 23.07  On se harmi, ei nyt auta kielitaito

TIetarin johtama Säkylä lienee konkurssikypsä kunta.

3.2.2015 0.41  Olisiko aika vaihtaa lautakunta, tai ainakin kippari

Kaikkien ongelmien sylttytehdas on asioita huonosti hoitava perusturvalautakunta.

3.2.2015 7.48  Syy ja seuraus

Aivan sama kuka on johdossa.
Entisten kipparien jälkiä ei taida pystyä kukaan korjaamaan.On se merkillistä kun joutuu luopumaan paikastaan niin alkaa soutamaan erisuuntaan kun muu porukka.

3.2.2015 17.35  Avuton Rinne

Jos talousoppi on ammennettu ay-liikkeestä (oaj, sak tai tehy), niin vaikeaa se on järkeä päähänsä saada...

3.2.2015 17.59  Kipparin vaihtoa pitkästä aikaa

Perusturvalautakunta toteuttaa lakisääteistä tehtäväänsä. Uudistaa palvelutuotantoaansa
joiden käyttäjät, siis säkyläläiset, ovat tyytyväisiä, sillä valituksia ei ole. Lukuunottamatta tätä demarien palstaa. Mutta näillä sivuilla ei asioita hoideta eikä liioin vaihdeta puheenjohtajaa.
Kyllä on Tietarikin tehokas valtuuston puheenjohtaja, kun on vuodessa saanut
yhdessä Jaspan kanssa Säkylän konkurssikypsäksi. Kyllä kaikki on aikaansaatu
ihan Säkylän murteella 2000-luvulla.

5.2.2015 17.02  vaalitulos huomioon.

Kommentti: seitsemän ääntä.

6.2.2015  Varovaisuus on viisautta

Ei perusturvaa äänillä johdeta. Tiedolla ja taidolla.
Molempia olisi tarvittu konkurssiin menneessä Tyke Oy:n hallituksessakin. Miljoonien tappiot jäi kuntien maksettaviksi, jos lehtitietoihin on uskomista.

6.2.2015 11.15  Admin

Ei olisi pahitteeksi nostaa taas vähän keskustelun tasoa.

7.2.2015 7.52  Harri Salonen

Niinpä, kuten blogissa kirjoitin, yhteistyöllä. Turha toisia mollata, se ei palvele ketään. Nyt pitää katsoa eteenpäin yhdessä rakennellen.

7.2.2015 12.06  Terveisiä Vantaalta

Tutustukaa Antti Rinteen tänään pitämään puheeseen. Siinä aineksia.

10.2.2015 7.23  Jore

Yhdistyminen Köyliön kanssa on hyvä asia, jos se saadaan vietyä maaliin tyylikkäästi on siitä mallia muillekin. Ehkä isommassa liitoksessa olisi hyväksi kunnalle uusi nimi kuten Sastamalassakin. Se on kuitenkin pyhä asia monellekkin, että identiteetti säilyy. Eikä kannata vanhoja yhteityömalleja romuttaa koska näyttävät toimivan. Kun vaalit on käyty uskon tapahtuvan paljon. Tuskin on kuuden puolueen ryhmää jossa ideologiat olisi niin hajallaan.

10.2.2015 16.10  Voi tätä järjen käytön välttämistä.

Köyliö+Säkylä. Liian pieni kunnaksi tulevaisuuteen. Puolta suurempi eurakin käy liitosneuvotteluja Rauman suuntaan. Kai katsoo olevansa liian pieni ja liitoksen olevan kuntalaisten etujen mukaista.
Pyhäjärviseutu on hajoamassa ja säkylän porvareille jää tyhjä käteen.

10.2.2015 22.09  Tarkkailija

Sinulle "järjen käyttäjä".
Onko sinulla luulo/käsitys että Säkylässä porvarit pystyvät vaikuttamaan päätöksiin. No, niinhän ei ole tapahtunut ei tällä vaalikaudella eikä muutamalla viimeiselläkään. Keskusta on puolue joka vie Säkylää juuri niin kuin haluaa. Tutki pöytäkirjat kolmelta viimeiseltä vaalikaudelta ja huomaat asian. :))

11.2.2015 17.04  On tämä kummallista

Mikä on Pyhäjärviseutu? Siihen kuuluu mm. Pöytyän Yläne. Jos ja kun siitä puhutaan, niin mitä sillä tarkoitetaan?
Ei Pyhäjärven ympäriltä maa minnekään katoa.

11.2.2015 17.36  Muuttoa harkitseva

Kaiken ongelma on säkylän kepun mahtailu.

11.2.2015 18.51  Ei heittoja vaan asiaa...

Kuka kepussa mahtailee? Olisi aika mielenkiintoista kuulla. Ja vielä millä tavalla?
Miten mahtailu näkyy?
Toki on minunkin todettava. että Turku vetää
puoleensa, sitäkin enemmän Naantali.

11.2.2015 19.06  Ajatus uudistukseen

Totta on, että säkylää on johtanut ja johtaa kepumafia.
Demokratiassa vastaan voitaisiin muodostaa ryhmä seitsemäntoista. Eli muut vastaan ylimielinen kepu.

11.2.2015 20.28  Ketkä ryhmässä 17?

Tämä on outoa kirjoitusta ja asiaa. Kun seurailee
kh:nkin pöytäkirjoja, ei siellä juurikaan äänestellä.
Tämä ilmentää myös sitä, että ryhmien johtajat
toimivat hyvässä yhteishengessä. Se vielä puuttuisi, että eri ryhmät taistelisivat keskenään.
Paluuta menneisyyteen ei ole. Isot haasteet on edessä ja niistä selvitään vain hyvällä yhteistyöllä kuten demarienkin puheenjohtaja Salonen asian ilmaisee.

12.2.2015 7.36  Jore

Satakunta alkaa olla kuulema pian liian pieni omaksi vaalipiiriksi ja pitäisi liittyä Varsinais-suomeen. Miksi ei tehdä kertaheitolla isoa rysäystä. Yksi maakunta. Uusi kunta jossa olisi Kokemäki, Huittinen, Pöytyä, Köyliö, Säkylä ja Eura. Liitosneuvotteluissa päätettäisiin virkahenkilöt ja tarvittavat henkilöstö. Muut kilometritehtaalle.

12.2.2015 10.42  Ajattelija

Mielenkiintoinen avaus. Irtisanomislappua persuksiin ei vaan voi liitoskuvioissa kenellekään lyödä. Miksi liittyminen Varsinais-Suomeen ? Eikö voitaisi ajatella Lounais-Suomen maakuntaa ?

14.2.2015 21.50  Harri salonen

Ketkä ryhmässä 17 puhuu asiaa. Jos näin pienessä kunnassa yritetään liikaa tehdä politiikkaa se on vain koko kunnan haitaksi. Kaikkien ryhmien pitää ymmärtää että kuntalaiset on edustajat valinneet ja siksi että heidän
kuuluu ajaa kuntalaisten etua. Vaikka nytkin tuntuu että kaikissa puoleissa on vain omaa etuja hakevia henkilöitä. Niin myös demareissa. Tämä ajatus maailma pitäisi saada muuttumaan. Menneet on menneitä ja nyt kaikki yhdessä rohkeasti katse eteenpäin tulevaisuuden koviin haasteisiin kuntalaisten palvelujen parhaaksi. Katkeroitumiselle ei ole sijaa!

16.2.2015 7.17  Jore

"Päätösten vuosi 2015 kunnassa irtisanomisia" Tänään päätetään kenelle potkut ja uskon, että häntäpää saa lähteä siivoojat ja kiinteistöhoitajia. Kovempipalkkaisia ei uskalleta potkia ulos. Mutta siihen on jo totuttu. Nyt pitäisi nostaa vaaliteemaksi kuntien tehtävät. Valtio lisää tehtäviä ja laatua jotka kuntien pitää hoitaa ja maksaa. Terveyspuoli kokonaan valtion piikkiin niin tuskin tarvitaan kuntaliitoksia ja väen vähentämisiä. Varjopuolena on tietenkin se, että silloin olisi vain yksi tai kaksi terveysasemaa maakuntaa kohti.

16.2.2015 10.27  Kenen syy

Päähallituspuolueet Kokkarit ja sossut ovat hoitaneet hommat niin, että kunnat joutuvat karsimaan työt ja palvelut. Kuntien päättäjät eivät voi muuta kuin tehdä työtä käskettyä. Salonen puhuu asiaa: riitelemällä kunnissa ei asia parane.

16.2.2015 12.02  Kiltisti pitää luottamushenkilöiden olla

Juu mää olen samaa mieltä. Ei saa olla erimieltä. Se on riitelyä. Kaikki mitä virkamiehet esittää pitää hyväksyä.

16.2.2015 13.35  Remokraatti

Demokratiaan kuulu asiallinen eri mieltä oleminen ja äänestäminen. Enemmistö sitten päättää, mitä tehdään.

17.2.2015 0.59  Kepu kostaa

Juu, juu, mutta jos on kepun kanssa eri mieltä se on riitelyä ja on suuri vaara, että kosto seuraa.Parempi vaan niellä kaikki.

17.2.2015 13.52  Kepu seksii

Kepu keskittyy seksiin ei riitelyn. Tietarin vaalisivuilla seksi videoita. Näkyy EU videon alla www.tietari.fi

17.2.2015 16.40  Niin aina

Ei Tietarin sivuilla ole mitään seksiä.
Aika vinha valhe. Youtubessa kylläkin.
Siellä on mitä filmejä tahansa.
Eikä siinä sen kummempaa.
Upeat sivut Tietarilla.

Kaikkea se kateus teettääkin.

17.2.2015 20.20  Jo loppu ääneni.

Tietari voi loistaa unionissa. Kotikuntasi jakaa vain lopputilejä.

17.2.2015 22.00  On voi politiikan pelejä

Alasatakunnalta oli juttu tästä säkylän tietarista. Ymmärsin, että on loikkinut Vihreisiin

17.2.2015 22.38  Pettynyt Persu

Vaalikausi on puolittunut. Mitä Perussuomalaiset ovat saaneet aikaan. Minusta ei muuta kuin tukeneet Kepua.
On hyvä, että on jokin sivusto jossa saa äänensä Edes

17.2.2015 23.05  Juha Nummela

Mutta eikö ole hienoa tämä demaripolitiikkaa. Täällä saa kuka tahansa ottaa kantaa. Jos tänne kirjoittaa ,ei leimailu poliittisesti yhteen mihinkään.
Nytkin kirjoittajat ovat paljon muita kuin demareita. Ja hyvää niin.
Ei muuta kuin ajatuksia. Palsta on vapaa mielipiteille.

17.2.2015 23.38  Diipadaa

Hyvä Neuvos. Noin selkeää tekstiä ei olekaan luettu aikoihin. Nyt nukkumaan.

18.2.2015 7.37  Hyvää työtä Säkylässä HK

Iso kiitos Säkylän nokkamiehille ja naisille! HK Scan kisassa neljn parhaan joukossa ja hoidetaan homma kotiin! Hävettää porin sossujen ja kokkareitten puolesta kun pelasivat vain omia valheenpaljastusleikkejään totuuskomissioineen ja olisi pitänyt valmistella hyviä hakupapereita. Maakunnan veturi on pahasti hyytynyt. Siihenkö kaikkien muiden pitäisi liittyä?

18.2.2015 16.38  Huolestunut säkyläläinen

Kyllä helvetin kalliiksi tulee veronmaksajille, kun naapurit antaa yrityksen vedättää veronmaksajat henkihieveriin.
Edullisempaa olisi tukea Euraa ja myydä riskittä vettä.

18.2.2015 17.52  Juha Nummela, kunnallisneuvos Säkylästä

Jos olisi perustettu uusi Eura tilanne olisi toisin. Nyt vain tehdään pikkupolitikointia ja kunnan herrat- ja rouvat riitelevät.
Täällä demarien sivustolla oli hyvä muistutus elinkeinoelämän ajatuksista 2011.

19.2.2015 17.45  Juha Nummela

Minusta Eura, Säkylä ja Köyliö vihdoin todelliseen yhteistyöhön. Siihen on kaikki mahdollisuus.

19.2.2015 19.37  mato mittari

18.2. klo 7:37:lle: Harvalla kunnalla on muutenkaan plakkarissaan vapaana suuria teollisuustontteja jollei niiden tarpeesta ole etukäteen mitään tietoa.

19.2.2015 21.18  Entinen kaavatoimikunnan jäsen

Säkylällä on vuosikymmenet ollut hyvä tonttireservi. Varautuminen on koskenut niin asunto- kuin teollisuusrakentamista. Tätä on joskus arvosteltu kunnan rahojen makuuttamisena raakamaassa. Nyt oli mistä tarjota. Katsotaan mihin se riittää.

20.2.2015 8.02  Yhteistyöllä tulee tulosta

Uudessa Eurassa olisi levinnyt sama riitely Säkyläänkin mitä harrastettiin demareitten Nummelan ja kokoomuksen Juholan vedolla täälläkin 80- ja 90-luvuilla. Nyt tehdään päätöksiä hyvässä yhteishengessä. Kuntaliitosta ja HK:ta ei tule ilman yhteiseen hiileen puhaltamista.

22.2.2015 11.52  Jore

Jos Säkylä ja Köyliö liittyy Huittisiin ja Eura Raumaan nyt on tämä alue yhtä hiljainen kuin Kiukainen ja Honkilahti. Hk pitää viedä maaliin yhteistyöllä Eura, Köyliö ja Säkylä se takaa alueelle työllisyyttä, asukkaita ja veronmaksajia. Meillä on toimiva terveydenhuolto verkosto ei anneta sitäkään romuttaa. Yhteistyöllä ensin yhdessä ja apuna seutukunnat kuten Rauma, Huittinen, Pöytyä ja jne. Miten käy koulujemme jos perheet muuttaa muualle ei ole opiskelijoita. Nyt on korkea aika yhteistyölle tai hyvästeille.

22.2.2015 17.06  prosciutto

Eikö se ole HK joka tehtaan sijainnin päättää eikä Euran, Säkylän ja Köyliön yhteistyöelin? Vai viilaako HK muita linssiin?

22.2.2015 22.39  Diipadaa

Uusi Eura nimistä kuntaa oli perustamassa mm. demarit. Siitä ei tullut mitään kun demari Lahtinen töpeksi kalkkiviivoilla. Nyt Eura on menossa Raumalle eikä Euraa kiinnosta Köyliö/Säkylä, he ovat sen ilmoittaneet moneen otteeseen. Neuvoksen pitäisi tämä nyt ymmärtää. Vai ottaako hän auto/kiikariyhdistelmällä yhteyden Lehtoseen ja "sanelee" madonluvut.
PS. Siinä neuvos on oikeassa, tällä palstalla: ei leumailu yhteen mihinkään ja täällä saa uskoa vielä mahdottomiinkin.

23.2.2015 19.55  Lehterin Lempi

Muistaakseni uutta Euraa olivat Säkylän osalta perustamassa demarien ohella Keskusta, Kokoomus ja Vasemmistoliitto. Kaikissa ryhmissä ei tainnut olla ihan yksimielisyyttä mutta enemmistöllä mentiin.

23.2.2015 20.57  Historian lyhyt oppimäärä

Niin. Tais olla kokoomus joka ei ollut yksimielinen. Keskusta ja demarit oli yksimielisiä.

23.2.2015 21.44  Harri Salonen

Ja jos tädillä olisi munat olisi se setä.
Ei kannata enää jossitellä vanhalla Eura asialla, se juna oli ja meni. Nyt katseet eteenpäin uusiin kuvioihin.

23.2.2015 21.55  Aku Ankka

Mihin kuvioihin tämä Salonen demarit vie? En taida seurata

24.2.2015 11.36  En tiedä

Jaa Salonen ? Olisi kyllä hyvä tietää mutta ei kai puheenjohtaja yksin mihinkään vie. Tälle paikalle ei kai ollut tungosta.

24.2.2015 15.26  Olkoon täti sitten setä

Onko puheenjohtaja Salonen sitä mieltä että mitä koettiin ne pitää unohtaa?

24.2.2015 18.33  Plussaa Harrille

Köyliöläiset ja säkyläläiset ovat yhdistämässä voimansa, jotta tämä eteläinen osa maakuntaa säilyttäisi elinvoimansa. Hyvä niin. Mitä Harri Saloseen tulee, hän edustaa 2010-luvun päätöksentekijöitä parhaasta päästä.
Jos esiintyy joku ongelma, ei sitä riidalla ja juonimisella ratkaista, vaan yhteisillä pohdinnoilla ja avoimuudella. Menneet on menneitä, katseet uusiin kuvioihin kuten Salonen kirjoittaa.

24.2.2015 21.38  Olkoon täti sitten setä

En lainkaan arvostele Salosta henkilönä, päin vastoin, ja uskon myös että hän on mies paikallaan ja luonikas sellainen. Silti, ei vanhoja/menneitä saa unohtaa, niistä pitää ottaa opiksi.

24.2.2015 22.04  Kiukkuinen muija

Yhteisillä pohdinnoilla ? Milloinka säkyläläinen politiikka on sellaiseen taipunut. Enemmistö täällä sanelee ja vähemmistö hissuttelee, ettei leimaantuisi riidankylväjäksi.

25.2.2015 13.45  Saat ihan rauhassa kiukutella

Kiukkuiselle muijalle suositan tutustumista Säkylän historian I ja II osaan. Pohdinta ja yhteistyö on vuosisatoja sitten jo keksitty
talonpoikaispitäjässä. Kartanopitäjissä oli
toisenlainen toimintatapa. Niin muuttuu maailma, sanotaan Nummisuutareissakin.
Huomautan vielä, että vaali on vaali ja
lopputuloksen mukaan mennään.

25.2.2015 19.17  Kiukkuinen muija

Sukuni on monessa polvessa elänyt Säkylässä. Kyllä aina on menty enemmistön tahtiin ilman yhteisiä pohdiskeluja. On joitakin yksittäisiä poikkeuksia mutta ne vain vahvistavat säännön. Ei vaalitulos pakota toisten kuulematta jättämistä.

25.2.2015 21.50  Ketä ei ole kuultu kiukkunien muija?

Kiukkuinen muija ei tunne säkyläläistn tapoja. Vaalien jälkeen kaikki ryhmät neuvottelivat ja yhteinen päätös oli se, että kaikki ryhmät ovat hallituksessa mukana. Oli toisenlaisiakin suunnitelmia mm, että vain kolmen ryhmän edustajat olisivat hallituksessa. Kun katsoo kunnanhallituksen pöytäkirjoja, havaitsee, että ei hallitus juurikaan äänestele. Kaikki yhteisesti siellä päättävät ja virkamiehet tekevät
esitykset. Se tietysti on puute, että kiukkuinen muija ei ole hallituksen piirissä. Kantasäkyläläisenä sinun tulisi lukea Säkylän historiaa. Katsopas nyt vaikeita aikoja 1949-luvun lopulla.
Ja mikä suuri yksituumaisuus oli säkyläläisillä kun sokeritehdas saatiin Säkylään ja alkoi uusi kehityskausi.
Päättäjät olivat hyvinkin yksimielisiä.
Ei kateudella ja katkeruudella selviä.

25.2.2015 22.46  Kepumerkki

Miksei edellinen kirjoita nimellä? Hautausmaan viereltä se kuitenkin lähtee, eiks joo?

26.2.2015 4.23  Anna-Liisa Käri

Kiukkuiselle muijalle tiedoksi:
Ja jälleen kerran virheellinen tieto. Minä en asu hautausmaan vierellä enkä vieressä, jos minua tarkoitat. Asun Vetikontie varrella. Nimimerkki saa nimimerkkivastauksen.

26.2.2015 9.30  Vara-Romppainen

Se kirjoitetaan hautuumaa.

26.2.2015 14.04  XX

Vai Romppanen? Asia ei tietysti minulle mitenkään kuulu :)

26.2.2015 16.36  Kiukkuinen muija

Minä en ole mistään hautuumaasta puhunut vaikka siellä usein käynkin. En liioin näe näitä asioita henkilöinä vaan ryhminä. Prikaati ja sokeritehdas haluttiin olivat tietysti koko kunnan hankkeita. Ei ollut siis vähemmistöä, jota olisi tarvinnut kuulla.

1.3.2015 9.37  Ihmettelevä

Kiukkuinen muija, Katso hyvä ystävä,kunnanhallituksen pöytäkirjoja. Kunnanhallituksessa ovat edustettuina kaikki ryhmät ja päätökset ovat yksimielisiä.
Mitä tarkoitat vähemmistöillä?

2.3.2015 17.15  Juha Nummela, kunnanvaltuutettu vuodesta 1977

Kepu se johtaa soittokuntaa Säkylässä. Sitä en jaksa ymmärtää, että demarit ja vassari kannattivat vanhainkodin alasajoa. Enkä sitä, että hyväksytte porvarien ajamat henkilöstön irtisanomiset.

2.3.2015 23.13  Tilannetta seurannut vuodesta -74

Sitä kun ollaan (sdp) hallituksessa päättämässä kaikennäköisistä valtionosuuksista ja muista sensellaisista, näköjään siinä jo nikottelee vanhempi demarikin ;)
Jussi, kai meitin on tunnustettava jo että maailma on muuttunu. Kaippa se on jossain vaiheessa oltava valmis myöntymään myös siihen että jos ei ole tuloja niin menoja pitää supistaa.
Tietennii se on valtuutetulle vuodesta -77 tiukka paikka myöntää.
Tietysti jos veroprosentti nostetaan kertaheitolla 30%.
PS. Siinähän nikottele jo vanhempikin valtuutettu :))

2.3.2015 23.15  sensuuri

Täähän onkin hauska saitti.
Kari plokkaa heti Nummela kirjoituksiin vastatus. :((

2.3.2015 23.19  Tilannetta seurannut vuodesta -74

Sorry Kari !!!

Minulta liian aikainen huomautus. En muistanut että pitäähän opettajan suorittaa "sisäkirjoituksen tarkastus".

3.3.2015 17.12  Ninimerkki vaan

Säkylä ja Köyliö on tekemässä kuntaliitosta. Säkylä irtisanoo omaa väkeä ja hommien hoitajat tulee köyliöstä. kevään pikkulinnut visertävät, että näin on kapiteneissa sovittu.

3.3.2015 21.01  Peruspersu

Ei tullut kenkää johtajille.

4.3.2015 22.52  Tietoa kaipaava

Peruspersulle:

Keitä johtajia olisi pitänyt irtisanoa?
Kunnassa on neljä johtajaa: kunnanjohtaja,
perusturvajohtaja, sivistystoimen johtaja
ja tekninen johtaja, Kaikki tarvitaan, osa on vielä lakisääteisiä.
Kerrohan kuka on ylimääräinen?
Hämmästelen ajatustasi.

4.3.2015 23.06  987654...

Kunnan ylin johtaja joka käytöksellään saa monet miettimään että kannattaako tähän kuntaan tullakaan.
PS. Onko ajateltu vaihtoehtoa: 4-päiväisestä, lähinnä kunnan ylintä- ja keskijohtoa.

5.3.2015 14.52  Kunnanjohtaja Teijo Mäenpää

Arvoisa alenevien lukujen nimimerkki.

Kiitos kannustavista sanoista. Lämmittää aina mieltä, kun saa ottaa vastaan palautetta.

Olen valmis välittömästi luopumaan iltatöistäni, yötöistäni ja viikonlopputöistäni sekä myös perjantaipäivien virka-ajan töistä.

Tulen ottamaan asian esille maanantaina 9.3.2015 kunnanhallituksessa.

Ja pidän huomisen perjantain vuosilomaa. Ja nautin vapaudesta.

7.3.2015 21.41  987654...

Teijo, en todellakaan tarkoittanut Sinua. Pyydän Anteeksi. Minulta oli jäänyt yksi sulkumerkintä pois jolloin koko kommentin sisältö muuttui täysin päälaelleen. PAHOITTELEN VIELÄ VIRHETTÄNI. Piti mennä näin:
Kunnan ylin johtaja (lue Rak. tark.) joka ...
Tätä tarkoitin.

8.3.2015 15.56  tuulimylläri

Säkylän kesäteatteri pyörii ympäri vuoden.

9.3.2015 12.11  P.S Mylläri

Älkää arvoisat Säkylän kunnanvaltuutetut luopuuko tuulimyllyvaakunasta.

10.3.2015 9.16  Piirtotyöläinen

Köyliön vaakuna ei ole heraldisesti onnistunut. Muuten se viestii kyllä seudun kuvaa.

10.3.2015 16.45  Nimimerkki, joka pelkää kepun kostoa.

Köyliön vaakuna. Amatöörien tekemä. Epätasapainoinen, ei hedalriikkaa.
Säkylän vaakunaksi historian taruolento. En hyväksy.
Koko Lallin tarina on pelkkää tarinaa, josta ei ole mitään näyttöä.

10.3.2015 18.35  Kollaan Kolli

Ei tosiaankaan ole amatöörien tekemä ja on parhaita kuntavaakunoita alan ammattilaisten mielestä, tuulimyllyn puhaltajia sen sijaan löytyy massoitain, totta kai Suomen kirjoitetun historian myytti pitää hyödyntää riippumatta siitä onko totta vai tarua.

10.3.2015 19.07  Nukkehallitus

Säkylän nykyinen hallitus on vahanukke. Kokouspalkkiot voisi nollata. Virkamiehet ne vain päättää.

11.3.2015 18.58  Ps

Ei mikään nukkehallitus, vaan vahakapinetti.

13.3.2015 16.50  Yksituumaisuudella eteenpäin

Säkylässä on hyvä hallitus. Yksituumainen niin kuin vaikeina aikoina kuuluukin olla.
Riittävästi on aikaisempien hallituksien jäljiltä korjattavaa. Virkavastuulla olevat virkamiehet valmistelevat asiat ja tekevät esitykset. Luottamushenkilöt päättävät.
Ei siinä sen kummempaa... Turhaa aivan turhaa on täällä nimitellä.

13.3.2015 22.55  Ei jälkiviisaudelle

Säkylässä on eri vuosikymmenillä ollut aika hyviä hallituksia. Nekin, joissa joskus on uskallettu olla eri mieltä, ovat tehneet hyvää työtä. Jälkiviisaasti voidaan aina moittia, mitä milloinkin olisi pitänyt tehdä.

14.3.2015 11.34  Keskitien kulkija

Palokankaan Simo kirjoitteli torstain Alasatakunnassa viisaasti. Ottakaahan päättäjät siitä koppi.

18.3.2015 19.04  Tuulimylly vaakunaksi

Köyliön vaakuna on heraldisesti heikko. Murhamiestäkö kunnioitamme vielä 2000-luvulla.
Kirves ja piispanhattu, kummallinen yhdistelmä.

19.3.2015 7.44  Jorma Pihlava

Voihan vaakuna!
Johtuuko Suomen kuntien ja etenkin kunnallistalouden alennustila vain kelvottomasta heraldiikasta? Oikea vaakuna seinälle, niin jo mennään kassa pulleana. Vaakunasta on syytä kinata huolella.

20.3.2015 7.22  Jalmari

Onhan tässä eroa Köyliön ja Säkylän liitoksessa jossa kuullaan kuntalaisia. Eurassa ja Raumalla ei rahvas pääse sanomaan juuta tai jaata ettei mene poikien pasmat sekaisin. Totetuukohan enemmistön tahto. Oispa se hienoa yhdistymiesen seuraavan kuntavaalien jälkeen nähdä montako valtuutettua peräkulmilta pääsee ajeleen raumalle kokouksiin. Kasvu imaistaan ytimeen mitäs silloin syrjille jää?

20.3.2015 15.51  Vaakunaa vaillako?

Eipä jäänyt rahvaalle mitään sanansijaa taannoisessa EuKöSä-liitoksen suunnittelussakaan. Nauttikaahan nyt olostanne siellä tulevassa Rauman perämetässänne.

20.3.2015 17.39  Järkeä päätöksentekoon

Kepun Sipilän mukaan maan hallituksessa tulee olla vain kaksitoista ministeriä. Säkylän kepun mielestä pikkukylän hallituksessa tulee olla yksitoista jäsentä. Ja valtuustossa kolme varapuheenjohtajaa. On sitä 27-jäsenisessä valtuustossa puheella johtajia.
Köyliössä on kunnanhallituksessa seitsemän jäsentä. Riittäisi hyvin yhdistyneen kunnan hallituksessakin.
Hallintosääntö uusiksi ja valta takaisin kuntalaisten valitsemalle valtuustolle.

20.3.2015 18.49  Jo riittää

Näin Säkylässä. Ensin lopputilejä ja sitten kunnanhallitus laivaristeilylle verorahoilla.

20.3.2015 22.30  Kiukkuinen muija

Risteily tienaa hintansa takaisin, jos siellä päätettiin yhdestä uudesta työntekijän irtisanomisesta.

20.3.2015 22.53  Lempeä mies

Kyllä tämä Säkylän nykyjohto panee vihaksi asti.Ei näytä ainakaan naisistuminen tuovat pehmeyttä politiikkaan.

21.3.2015 18.53  Lempeä mies

Terävä kommentti edellä.

21.3.2015 19.40  Veronmaksaja

Mitä maksaa tälläinen Eu:n mikä lie aluekomitean matkustelu. Mistä matkarahat Paljonko maksaa veronmaksjajille.

21.3.2015 20.26  Brysselistä vastaus

Aluekomitean kuluja niin matkustus- ym. pitää kysyä Brysselistä. Suomi on EU:n jäsen js EU:n kassasta kaikki maksetaan.
Suomella on parlamentin jäseniä, komissaari, paljon erilaista henkilökuntaa
ym. Otahan yhteyttä Brysseliin. Täältä demarien palstoilta on turha kysyä.

22.3.2015 14.36  Sivusta seuraaja

Kyllä kannatti täällä kysyä. Heti tuli vastaus, että Brysselin kassasta maksellaan.

22.3.2015 15.29  Tyhmäksi ei kannata tekeytyä

Sivusta seuraajalle pitäisi olla itsestään selvää, siis kysymättäkin, mistä
EU:n kulut maksellaan. Voi pyhä yksinkertaisuus.

24.3.2015 7.00  Kansanedustaja Säkylään

Hienoa kun täällä tehdään työtä hartiavoimin Säkylään oman kansanedustajan saamiseksi kun siihen kerrankin on mahdollisuus! Tietarin Satu on kielitaitoinen, hallitsee talousasioita ja on tottunut valiokuntatyössä. Hänen aikanaan on ollut isoja hankkeita mitkä on hoidettu hienosti. Uusi terveyskeskussairaala, kuntaliitosasiat (ei neljää vaan kaksi kuntaa yhteen) ja HK laitoskin saattaa kuntaan tulla. Irtisanomiset tapahtuivat hallitusteen esityksistä ja toisessa istui demari Nummela. Miehet heiluttavat nuijaa kuntayhtymässä ja kunnanhallituksessa. Kunnanvaltuustossa ei vissiin kukaan irtisnamisia vastustanut ja kriisikunnaksi kun olisi jouduttu niin vielä suurempi porukka joutuisi vaille työtä.

24.3.2015 7.04  Kiurun jatko myrkkyä meille

Ja mitä muuten demariministeri Kiuru on saanut aikaan? Jos ne esitykset menevät läpi nin Säkylän lukiolle saa heittää hyvästit ja mukulat menevät Euran lukioon täältä. Ääni demareitten uurnaan menee suoraan tukemaan Kiurun valintaa taas ministeriksi pieniä kouluja ja kuntia lopettamaan.

24.3.2015 11.49  Juha Nummela, kunnallisneuvos Säkylästä

Mitä "vanhainkoti" Vanhalan lopettamiseen tulee niin Terveydenhuollon kuntayhtymän hallitus oli pakon edessä, koska Säkylä ja Köyliö lopettivat palvelujen käytön eli oston. Kuntayhtymä tuotti palveluja, ei järjestänyt niitä.
Minusta Vanhalan alasajo oli vakava virhe. Sama koskee irtisanomisia. Pehmeimmillä keinoilla olisi pitänyt asiat hoitaa.
Säkylän kunnanvaltuusto ei irtisanomisia ole käsitellyt. Kyllä niista vastaa yksin kunnanhallitus, johon en nykyisin kuulu. Säkylän ja Köyliön Terveydenhuollon kuntayhtymän hallituksen jäsen olen.

24.3.2015 12.05  Oi voi Sipilä

Mä lehden luin. keskustajohtaja esittää polttoaineveroihin korotusta. bensa verot ylös ja kaljaprosentit alas.

24.3.2015 13.49  Pissapoika

Kaiken lisäksi viherpiipertäjät ovat keksineet lisätä ureaa (lue kusta) tankkiin. Ollaankohan maailman ensimmäinen maa, jossa kustakin verotetaan?

24.3.2015 18.40  Hellu

Paikallisen keskustan kansanedustajavaalipäällikölle kehottaisin tutustumista esillä olleisiin lakiesityksiin ja niiden oletettuihin vaikutuksiin Säkylän lukiolle. Itse asiassa ilman niitä lopettamisen vaara on suurempi eikä siihen pystytä itse vaikuttamaan.

Tietarin kehuminen on sinänsä ihan ok, mutta jonkun muun tosiasioihin perustumaton mollaus on paha virhe. Menee nyt helposti Titarin piikkiin, vaikka tuskin hänen tasoisensa ekpertti puhelisi yhtä löysiä.

24.3.2015 19.07  Nimimerkki >Arvo Arvo

Keskustalle olisi eduksi jos suunsoittaja Veti......
Kirjoitan nimimerkillä, koska säkylässä kepun arvosteleminen voi vielä jopa työpaikan.

25.3.2015 7.47  Humpuukin sijasta totta

Kuka on Tietarin vaalipäällikkö? Ei liene
säkyläläinen. Kannattajia hänellä on Säkylässä kylläkin paljon. Hellun kannattaisi käydä Tietarin nettisivuilla ja tutustua hänen organisaatioonsa ja ennen muuta ajatuksiinsa ennen kuin kirjoittaa tarinoitaan. Ja Arvolle tiedoksi, että yksikään luottamushenkilö ei irtisano
kunnan henkilökuntaa, Valtuusto hyväksyy tai hylkää virkajohdon esitykset. Säkylässä valtuusto oli irtisamonispäätöksessään yksimielinen.

25.3.2015 7.52  Oma kansanedustaja Säkylään

Kiitos Juha Nummela totuuden sanoistasi! Täällä on syytetty Satu Tietaria hoitajien ja työntekijöiden potkuista ja nyt varmistui että on niihin täysin osaton. Heti alkoi kuntayhtymässä irtisanomiset kun Tietari siirtyi kunnanvaltuuston puheenjohtajaksi.

25.3.2015 10.24  Arvo

Kuntayhtymän irtisanomiset johtuivat perusturvalautakunnan ja kunnanhallituksen ajamasta linjasta. Kaiken takana tietenkin perusturvapäällikkö.

25.3.2015 11.18  toimari

"Sata Syytä" tulla Säkylään!!!???

Ei niitä syitä tarvita sataa. 2 riittää! Eli yritystoimintaa lisää, niin asukkaita kyllä tulee työn perässä ja asuntojen vuokratasot sille tasolle, joka maaseutukyliin kuuluu, ei Turun keskustan tasolle!

Aivan turhaa markkinoida Säkylää eläkeläisille järvimaisemilla ja lenkkipoluilla yms.
Työtä tekeviä ja kuluttavia ihmisiä tänne tarvitaan.

Ja kaikki pikkusieluiset virkamiehet, joita asia koskee (lue,rak.tsto ja ympäristötsto), koulutukseen siitä, miten kunnat voivat luoda edellytyksiä uusille ja mahdollisuutta kasvulle olemassaoleville yrityksille!

26.3.2015 8.25  Niin ne ajat muuttuu kun kansa suuttuu

Oon ihmetellyt mikä tällä seudulla niin kovaa puhuria aiheuttaa, mutta sehän taitaa johtua seutukunnan demareiden ja kepulaisten takinliepeistä kuntaliitosasioissa. Jopa kansalaismielipiteellä on merkitystä. -ainakin näin vaalien alla kun isolle kirkolle tekee kovasti mieli. heh.

26.3.2015 9.59  Piispa Kirves

Mut köyliiläiset kuljetetaan Säkylään käristettävksi ilman kansanäänestystä.

27.3.2015 18.43  Jo riittää

Uudessa Säkylässä, on perusturvajohtajat pantavava uusikisi. Nykyisiin ei luottamusta.

27.3.2015 19.33  Jorma Pihlava

Siinähän teillä on pantavaa, Jo riittää!

Viranhaltijat toimivat virkavastuulla, mikä edellyttää lakien mukaan kulkemista.

Poliitikot tekevät päätökset. Hekään eivät saa tehdä laittomuuksia, tyhmyyksiä kyllä. Poliitikot saavat luottamuksensa kuntalaisilta vaaleissa.

27.3.2015 21.56  )-

Pantavaa hyvinkin. Syntyvyys nousuun.

28.3.2015 10.08  Kalevi Kuntalainen

Pahasti on kunnallistalous kuralla Säkylässä. Keskusta on suurin poliittinen ryhmä Säkylässä. Valtuuston puheenjohtaja ON keskustalainen.

28.3.2015 17.22  Turhaa, aivan turhaa ...

Jorma on oikeassa. Kunnassa on kolme lakisääteistä virkaa: kunnanjohtaja, perusturvajohtaja ja rakennustarkastaja.
Heidän tulee toiminnassaan noudattaa lakia, mikäli mielivät virkansa pitää. Jos se ei jotain miellytä, sille ei voi mitään.
Jokainen tajuaa, että erimielisyyksiin tai riitaan tarvitaan kaksi henkilöä. Parasta olisi, että selvittäisitte erimielisyyden keskenänne. Demareitten sivuilla ei
rakennustarkastajaa eikä perusturva-
johtajaa eroteta. He ovat kelpo virkamiehiä, hoitavat toimensa moitteettomasti. Jo riittää turha höpötys.

28.3.2015 20.28  .

Kunnanjohtaja ja perusturvajohtaja kyllä, muista en sanoisi niinkään.

28.3.2015 23.14  Jorma Pihlava

Jorma voi sanoa enemmänkin...

Eka, älkää syytelkö viranhaltijoita.

Toka, miksi munasitte Eura-Köyliö-Säkylän?

Kolmas: miksette edes tunnusta
munaustanne?

Jore

28.3.2015 23.51  Admin

Jorma tietää, mistä puhuu. Hän oli tavallista toimittajaa syvemmin mukana E-K-S -hankeessa.
Munaus on oikea ilmaisu.

29.3.2015 9.29  Jarmo Alho

Munauksia on tehty kautta aikojen.
Mukana on ollut nuoria ja vanhempia päättäjiä.
Mutta vanhoja kaivelemalla asiat ei korjaannu.
Jokainen tuntekoon piston sydämessä ja voi ottaa oppia menneistä.kukaan ei ole virheetön.
Hoidetaan nyt esillä olevat asiat maaliin ja katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

29.3.2015 10.46  Vstausta odotellen

Mitä lisäarvoa Eura toisi Säkylän ja Köyliön
asukkaille? Ei se riitä, että on maayhteys.
Liike-elämän, elintarviketeollisuuden, varuskunnan, jatko-opiskelijoiden ym. suunta on etelään. Valitettavasti
Kun puhutaan Pyhäjärviseudusta, mihin on
unohtunut Pöytyän Yläne upeine hiekkarantoineen?

29.3.2015 15.52  Hellu

Kun tekee tekee myös virheitä. Niistä voi ottaa opiksi siksi joskus on kaiveltava menneitä. Katse kuitenkin tulevaisuuteen ja sen mahdollisuuksiin.

Yläne valitsi Pöytyän. Sinne ei enää ole asiaa.

29.3.2015 16.29  HK ja pidot paranee...

Oivoi tätä keskustelun tasoa ja politiikan mukanaoloa. Millään karttaharjoituksella ei kuntien taloudellista ahdinkoa poisteta. Se olisi hyvä tiedostaa myös kauan asioita seuranneiden tai vielä lusikkansa soppaan haluavien. Ennen oli ennen ja nyt on nyt....

30.3.2015 9.42  Sivusta seuraaja

Eikös nää ole poliittiset sivut. En mä ainakaan ihmettele jos täällä keskustelussa on politiikkaa. Näyttää että kirjoittajissa on enemmän kepulaisia ja kokoomuslaisia kuin demareita. Keskusteleminen kuuluu asiaan. Sillai asioita on ruukattu aina vierä ettiippäin.

7.4.2015 18.21  Unto Salpa

Hiljaista on taas myrskyn edellä. Lämmitellään. Säkylä tekee alijäämää vaikka kunnassa on suuri varuskunta ja suuria elintarvikeyrityksiä. Missä vika? Nyt kaikki ovat vissiin ristineet kätensä ja odottelevat seuraavaa HK:n siirtoa. HK tulee, oletko valmis? No niin, jatkakaa muut.

8.4.2015 0.52  Köyliiläinen

Pitäisikö Köyliössä ottaa aikalisä? Kyllä Säkylän pitäisi laittaa taloutensa ennen kuntoon.

8.4.2015 19.59  Jalmari

Säkylän talous olisi kunnossa jos viisaat täällä sanovat ketä ei hoideta erikoissairaan hoidossa. Vuorokausi teho-osatolla ja siellä hengityslaitteissa maksaa kunnalle paljon tai syöpäpotilas jonka kunta maksaa ja monen muun. Miten kunta voi varautua äkillisiin juttuhin jotka on meidän kaikkien oikeuksia? Oletko valmis " heittämään ensimmäisen kiven " ? Muutenhan kunnan talous olisi aika hyvä ja lukuun ottamatta Säkylän Taloja joita ei osata hoitaa vaan elvytetään kuin Kreikkaa konsanaan.

9.4.2015 18.47  Kepu pettää aina

Säkylä tekee alijäämää. Köyliö ylijäämää. Nyt köyliöläiset säkylän porvarien maksumieheksi. Säkylää johtaa nimittäin KEPU.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini